
På sommaren vill man helst inte spendera allt för mycket tid i köket, speciellt inte när vädret lockar utomhus. Men någonting sött efter maten uppskattar de flesta. Enklare än såhär blir det knappast.
Ingredienser
- 1 ask jordgubbar
- 2,5 dl vispgrädde
- 2 krm vaniljpulver
- 1 msk Sukrin melis som exempelvis Sötströ, xylitol, Sukrin eller Nick’s
- 4 droppar bittermandelessens
- 0,5 dl rostade mandelspån
- mynta
Gör så här
- Snoppa jordgubbarna. Vispa grädden ganska hårt. Rör i sötning, vanilj och bittermandelessens.
- Strössla över mandelspån och garnera med myntablad.